Ana içeriğe atla

MBOT DERSLERİ

 

Mbot robotunu kontrol edebilmek için bir uygulamaya ihtiyacımız var. Bu uygulamanın adı MBLOCK 
İlk önce Mblock uygulamasını yükleyerek işe başlayalım.

Mblock programı açıldığında Mbot aygıtı yükleyiniz.
Sonra da Mbot Robotunu Bilgisayara bağlayınız.

1. Etkinlik
 Klavye tuşlarıyla Mbot Robotunu  Hareket ettirme



2. Etkinlik
Işıklı Mbot

3. Etkinlik 
Kumanda ile Mbotu hareket ettirme

4. Etkinlik
Mbot ile Mesafe Ölçme


5. Etkinlik
Duvara Çarpmayan Mbot

6. Etkinlik
Engelden kaçan Mbot

7. Etkinlik
Çizgi Sensörü değeri okuma

8. Etkinlik
MASADAN DÜŞMEYEN MBOT KODLARI
Çizgi algılayıcı  sensörümüz beyaz rengi okuyacağı için değeri  3  olmalı.
Siyah rengi okuduğunda değeri 0 olur.
Aşağıdaki kodlara göre çizgi algılayıcı beyaz rengi görüyorsa Mbot ileri gider.
Görmüyorsa önde geri gider sonra sağa döner. beyaz renge gelince tekrar ileri gitmeye devam eder.

9. Etkinlik
Çizgi izleyen Mbot


10. Etkinlik
KUTUNUN ETRAFINDAN AYRILMAYAN MBOT KODLARI
Mbotumuz mesafeyi ölçerek hareket ediyor. mesafe 8 den küçük ise mbot kutuya yaklaşıyor demektir. Mbotun kutudan uzaklaşması için sağ tarafa dönmesi gerekir. Bunun içinde sol tekerleğin sağ tekerlekten daha hızlı dönmesi gerekir. Mesafe 10 değerinin üzerine çıktığında ise mbot kutudan çok uzaklaşıyor demektir. Bu durumda mbotun kutuya yaklaşması için sağ tekerleğin sol tekerleğe göre daha hızlı dönmesi gerekir. kodlarımızda sağ tekerlek hızı 100 sol tekerlek hızı 50 yapılarak Mbotun sola yanaşması sağlandı.













Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arduino ile Robotik

 Etkinliklerimiz   Festival afişi indirmek için tıklayınız. Etkinlikler Etkinlik Adı 1. etkinlik Arduino nedir?  Temel Elektronik Basit elektrik devresi ve Breadboard  2. etkinlik Led yakma etkinliği 3. Etkinlik Buzzer ve Led etkinliği(Polis Çakarı ) 4.etkinlik Buton ile Led etkinliği 5. etkinlik RGB Led yakma 6. etkinlik Potansiyometre etkinliği 7. etkinlik LDR (Foto direnç) etkinliği 8. etkinlik Servo motor etkinliği 9. etkinlik Mesafe Sensörü ile led yakma Park Sensörü yapma 10.etkinlik Joystick  tanıtım etkinliği Joystick ile 4 led yakma 11. etkinlik LCD Ekran etkinliği 1 12. etki

Scratch Etkinlikleri

  Etkinlik  Etkinlik Adı 1.etkinlik Scratch tanıtım,kurulum 2.etkinlik Kediyi hareket ettirme 3.etkinlik Kukla yada Dekor çizme Dans eden çocuk ile kostüm değiştirme Coşkuyla atan kalp ile kuklanın boyutunu değiştirme 4.etkinlik Karakter Konuşturma 5.etkinlik Yönleri tanıtma, Klavye ile hareket ettirme 6.etkinlik Sahne Koordinat sistemi Elma sahnede 3 farklı konumda gidip gelsin Elma yukarıdan aşağıya düşsün 7.etkinlik Elma toplama oyunu 8. etkinlik Algılama bloğunu kullanma(Labirent Oyunu) 9.etkinlik Balık yeme oyunu ile kostüm değiştirme ,gizlen, göster komutları 10 etkinlik Habersal kodu ile oyun başlatma    ve  Dekor değiştirme

Labirent Oyunu

Labirent Oyunu Bu etkinlikte kuklayı klavye tuşları il yönlendireceğiz. Dekora çizeceğimiz labirent duvarlarına değmeden geçmeye çalışacağız. Kuklamız Labirent duvarına değerse oyunu Oyunu kaybedeceğiz. Eğer değmeden çıkış kulasına ulaşırsa oyunu  kazanacağız. Aşağıda oyunumuzun görseli görünüyor.  Yukarıda basketbol kuklasına yazılan kodlar görülmektedir. Yeşil renkteki labirentimizi dekor olarak çizdik. Çıkış kuklamıza belli bir konuma koyduk. Fakat kod yazmadık. Sahnede her zaman aynı yerde durmasını istiyorsanız x ve y konumuna git kodunu yazabilirsiniz