Ana içeriğe atla

Ateş Eden kedi ile yarasa vurma

 Bu etkinliğimizde kedi üzerine gelen yarasalara ateş edecek . İsabet ettirdikçe puan kazanacak


Kedi kuklamız a ve d tuşları ile kontrol edilecek. a tuşuna basılınca sol tarafa d tuşuna basılıca sağ tarafa dönecektir. Oyunumuzun süresini 30 sn olarak belirledik.

Şimdide mermileri oluşturalım. Mermi için yıldız kuklasını kullandık. 
Aşağıdaki kodlara göre fareye her tıklandığında  merminin ikizinden oluşturacağız. 

İkiz oluşturulan mermiler önce kedinin yanına gitmeli ve kedinin döndüğü yöne dönmeli. Sonra  kenara kadar ilerlemesi gerekir. Kenara değen mermiler kendini gizlemeli. Yani oluşturulan ikiz silinmeli Bu mermiler yarasa kuklasına değerse  ses çıkarmalı ve ikizi oluşturulan mermi silinmeli.
Yarasa(BAT) kuklasının sahnenin sağ tarafından görünüp sol tarafına kadar ilerlemesi gerekir. Bunun için aşağıdaki kodları yazmalıyız.











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arduino ile Robotik

 Etkinliklerimiz   Festival afişi indirmek için tıklayınız. Etkinlikler Etkinlik Adı 1. etkinlik Arduino nedir?  Temel Elektronik Basit elektrik devresi ve Breadboard  2. etkinlik Led yakma etkinliği 3. Etkinlik Buzzer ve Led etkinliği(Polis Çakarı ) 4.etkinlik Buton ile Led etkinliği 5. etkinlik RGB Led yakma 6. etkinlik Potansiyometre etkinliği 7. etkinlik LDR (Foto direnç) etkinliği 8. etkinlik Servo motor etkinliği 9. etkinlik Mesafe Sensörü ile led yakma Park Sensörü yapma 10.etkinlik Joystick  tanıtım etkinliği Joystick ile 4 led yakma 11. etkinlik LCD Ekran etkinliği 1 12. etki

Scratch Etkinlikleri

  Etkinlik  Etkinlik Adı 1.etkinlik Scratch tanıtım,kurulum 2.etkinlik Kediyi hareket ettirme 3.etkinlik Kukla yada Dekor çizme Dans eden çocuk ile kostüm değiştirme Coşkuyla atan kalp ile kuklanın boyutunu değiştirme 4.etkinlik Karakter Konuşturma 5.etkinlik Yönleri tanıtma, Klavye ile hareket ettirme 6.etkinlik Sahne Koordinat sistemi Elma sahnede 3 farklı konumda gidip gelsin Elma yukarıdan aşağıya düşsün 7.etkinlik Elma toplama oyunu 8. etkinlik Algılama bloğunu kullanma(Labirent Oyunu) 9.etkinlik Balık yeme oyunu ile kostüm değiştirme ,gizlen, göster komutları 10 etkinlik Habersal kodu ile oyun başlatma    ve  Dekor değiştirme

Labirent Oyunu

Labirent Oyunu Bu etkinlikte kuklayı klavye tuşları il yönlendireceğiz. Dekora çizeceğimiz labirent duvarlarına değmeden geçmeye çalışacağız. Kuklamız Labirent duvarına değerse oyunu Oyunu kaybedeceğiz. Eğer değmeden çıkış kulasına ulaşırsa oyunu  kazanacağız. Aşağıda oyunumuzun görseli görünüyor.  Yukarıda basketbol kuklasına yazılan kodlar görülmektedir. Yeşil renkteki labirentimizi dekor olarak çizdik. Çıkış kuklamıza belli bir konuma koyduk. Fakat kod yazmadık. Sahnede her zaman aynı yerde durmasını istiyorsanız x ve y konumuna git kodunu yazabilirsiniz