Etkinliğimizde Kedi kuklamız üzerine gelen yarasalara ateş edecek. Yarasalar kediye değerse oyun bitecek.
Kedinin kodları
Kedinin kodları |
Yukarıdaki kodlara göre kedi farenin gittiği yöne döner. w tuşuna basınca yukarı s tuşuna basınca aşağıya doğru kayar.
Merminin kodları
Oyunumuzda mermi kuklasını çizeceğiz. Mermilerimizi çoğaltmak için
Yarasanın kodları
kodunu kullanacağız. İlk önce fareye tıklanınca merminin kopyasından(ikizinden) çıkaracağız. Sonra bu ikiz yaratılan mermiler kedinin içine gidecek ve Kedinin döndüğü yöne dönecek Böylece kedi ile mermi aynı yöne bakacak. Fareye basılınca mermi kenara varıncaya kadar sürekli 10 adım gidecek Kenara gelen ikizler silinecek. Eğer mermiler bat kuklasına yani yarasaya değerse yarasaların ikizleri silinecek ve vurulan yarasa kaybolacak.
Yarasa(BAT) kuklasının sahnenin sağ tarafından görünüp sol tarafına kadar ilerlemesi gerekir. Bunun için aşağıdaki kodları yazmalıyız.
Sahnenin sağ tarafında yarasanın x konumu 240 dır.
Sahnenin sol tarafında ile yarasanın x konumu - 240 dır.(Eksi 240) dikkat edelim.
Yukarıdaki kodlara göre ; 1 ile 4 saniyede bir yarasını ikizinden yaratılır. ve İkiz yaratılan yarasalar sahnenin sağ tarafından ve rasgele yükseklikten (y konumundan ) oyuna başlar.
kodu ile sol tarafa doğru harekete geçer. Eğer x konumu -240 olursa yani sol kenara varırsa ikizini siler ve kaybolur. Bu arada mermi yarasaya değerse yine ikizini siler ve vurulmuş olur.
Yorumlar
Yorum Gönder