Ana içeriğe atla

Ateş eden kedi ile yarasa vurma

 Etkinliğimizde Kedi kuklamız üzerine gelen yarasalara  ateş edecek. Yarasalar kediye değerse oyun bitecek. 






Kedinin kodları

Kedinin kodları

Yukarıdaki kodlara göre kedi farenin gittiği yöne döner.  w tuşuna basınca yukarı s tuşuna basınca aşağıya doğru kayar.

 

Merminin kodları
Oyunumuzda mermi  kuklasını çizeceğiz. Mermilerimizi çoğaltmak için 
kodunu kullanacağız.  İlk önce fareye tıklanınca merminin kopyasından(ikizinden) çıkaracağız. Sonra bu ikiz yaratılan mermiler kedinin içine gidecek  ve Kedinin döndüğü yöne dönecek Böylece kedi ile mermi aynı yöne bakacak. Fareye basılınca mermi kenara varıncaya kadar sürekli 10 adım gidecek Kenara gelen ikizler silinecek. Eğer mermiler bat kuklasına yani yarasaya değerse yarasaların ikizleri silinecek ve vurulan yarasa kaybolacak.


Yarasanın kodları


Yarasa(BAT) kuklasının sahnenin sağ tarafından görünüp sol tarafına kadar ilerlemesi gerekir. Bunun için aşağıdaki kodları yazmalıyız.
Sahnenin sağ tarafında yarasanın x konumu 240 dır.
Sahnenin sol tarafında ile yarasanın x konumu - 240 dır.(Eksi 240) dikkat edelim.



Yukarıdaki kodlara göre ; 1 ile 4 saniyede bir yarasını ikizinden yaratılır.  ve İkiz yaratılan yarasalar sahnenin sağ tarafından ve rasgele yükseklikten  (y konumundan ) oyuna başlar. 
kodu ile sol tarafa doğru harekete geçer. Eğer x konumu -240 olursa yani sol kenara varırsa ikizini siler ve kaybolur. Bu arada mermi yarasaya değerse yine ikizini siler ve vurulmuş olur. 









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arduino ile Robotik

 Etkinliklerimiz   Festival afişi indirmek için tıklayınız. Etkinlikler Etkinlik Adı 1. etkinlik Arduino nedir?  Temel Elektronik Basit elektrik devresi ve Breadboard  2. etkinlik Led yakma etkinliği 3. Etkinlik Buzzer ve Led etkinliği(Polis Çakarı ) 4.etkinlik Buton ile Led etkinliği 5. etkinlik RGB Led yakma 6. etkinlik Potansiyometre etkinliği 7. etkinlik LDR (Foto direnç) etkinliği 8. etkinlik Servo motor etkinliği 9. etkinlik Mesafe Sensörü ile led yakma Park Sensörü yapma 10.etkinlik Joystick  tanıtım etkinliği Joystick ile 4 led yakma 11. etkinlik LCD Ekran etkinliği 1 ...

Scratch Etkinlikleri

  Etkinlik  Etkinlik Adı 1.etkinlik Scratch tanıtım,kurulum 2.etkinlik Kediyi hareket ettirme 3.etkinlik Kukla yada Dekor çizme Dans eden çocuk ile kostüm değiştirme Coşkuyla atan kalp ile kuklanın boyutunu değiştirme 4.etkinlik Karakter Konuşturma 5.etkinlik Yönleri tanıtma, Klavye ile hareket ettirme 6.etkinlik Algılama Bloğunu kullanma(Labirent Oyunu) 7.etkinlik Sahne Koordinat sistemi Elma sahnede 3 farklı konumda gidip gelsin Elma yukarıdan aşağıya düşsün 8.etkinlik Elma toplama oyunu 9.etkinlik Top yakalama oyunu   10 etkinlik Habersal kodu ile oyun başlatma    ve  Dekor değiştirme ...

App Invertor

Etkinlik 1           App Inventor Tanıtımı  Etkinlik 2           Alışveriş Listem Uygulaması Etkinlik 3           Ders Geçme Hesaplama Uygulaması Etkinlik 4           Adım Sayar Uygulaması Etkinlik 5           Barkod Okuyucu Uygulaması Etkinlik 6          Arama Uygulaması Etkinlik 7           Sayı Tahmin Oyunu Etkinlik 8          Vücut Kitle İndeksi Etkinlik 9          Taş Kağıt Makas Oyunu Etkinlik 10          Şifre Deposu Uygulaması