Ana içeriğe atla

LCD Etkinliği

 LCD EKRAN ETKİNLİĞİ

LCD ve Arduino Bağlantıları

Kullandığım LCD’deki pinlerin diyagramını aşağıda bulacaksınız. LCD ekranımızda 16 adet pin var. Kullanacağımız ekrana göre pinler ekranın üst, alt veya her iki tarafında da yer alabilir. Çok nadir olarak bazı ekranlarda ise arka aydınlatma ışığı bulunmadığından 14 adet pin yer almaktadır. 15 ve 16 numaralı pinler, ekran aydınlatması bulunan ekranlarda arka ışığı yakmak için kullanılır. Her bir pinden Arduino’ya olan bağlantılar aynı olacaktır, ancak pinleriniz LCD üzerinde farklı şekilde düzenlenebilir.


Yukarıdaki diyagramdaki direnç, arka ışık parlaklığını ayarlar. Tipik bir değer olan 220 Ohm direnç kullandım ama diğer değerler de işe yarayacaktır. Daha küçük dirençler arka ışığı daha parlak hale getirir.Potansiyometre ekran kontrastını ayarlamak için kullanılır. Ben genellikle 10K Ohm potansiyometre kullanıyorum ancak diğer değerler de çalışır.

MBLOCK KODLARI

Bu etkinlikte lcd ekrana merhaba dünya yazdıracağız.
LCD Ekranın programlanabilmesi için İlgili LCD kütüphanesini indirmeliyiz. Bunun için Uzantı Ekle yi tıklayalım. ve aramaya 1602 yazalım uzantıyı mblock kodlarına yazalım
Aşağıdaki Mblock kodlarına göre 1. satır 1. Sütuna Merhaba Dünya yazar.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arduino ile Robotik

 Etkinliklerimiz   Festival afişi indirmek için tıklayınız. Etkinlikler Etkinlik Adı 1. etkinlik Arduino nedir?  Temel Elektronik Basit elektrik devresi ve Breadboard  2. etkinlik Led yakma etkinliği 3. Etkinlik Buzzer ve Led etkinliği(Polis Çakarı ) 4.etkinlik Buton ile Led etkinliği 5. etkinlik RGB Led yakma 6. etkinlik Potansiyometre etkinliği 7. etkinlik LDR (Foto direnç) etkinliği 8. etkinlik Servo motor etkinliği 9. etkinlik Mesafe Sensörü ile led yakma Park Sensörü yapma 10.etkinlik Joystick  tanıtım etkinliği Joystick ile 4 led yakma 11. etkinlik LCD Ekran etkinliği 1 12. etki

Scratch Etkinlikleri

  Etkinlik  Etkinlik Adı 1.etkinlik Scratch tanıtım,kurulum 2.etkinlik Kediyi hareket ettirme 3.etkinlik Kukla yada Dekor çizme Dans eden çocuk ile kostüm değiştirme Coşkuyla atan kalp ile kuklanın boyutunu değiştirme 4.etkinlik Karakter Konuşturma 5.etkinlik Yönleri tanıtma, Klavye ile hareket ettirme 6.etkinlik Sahne Koordinat sistemi Elma sahnede 3 farklı konumda gidip gelsin Elma yukarıdan aşağıya düşsün 7.etkinlik Elma toplama oyunu 8. etkinlik Algılama bloğunu kullanma(Labirent Oyunu) 9.etkinlik Balık yeme oyunu ile kostüm değiştirme ,gizlen, göster komutları 10 etkinlik Habersal kodu ile oyun başlatma    ve  Dekor değiştirme

Labirent Oyunu

Labirent Oyunu Bu etkinlikte kuklayı klavye tuşları il yönlendireceğiz. Dekora çizeceğimiz labirent duvarlarına değmeden geçmeye çalışacağız. Kuklamız Labirent duvarına değerse oyunu Oyunu kaybedeceğiz. Eğer değmeden çıkış kulasına ulaşırsa oyunu  kazanacağız. Aşağıda oyunumuzun görseli görünüyor.  Yukarıda basketbol kuklasına yazılan kodlar görülmektedir. Yeşil renkteki labirentimizi dekor olarak çizdik. Çıkış kuklamıza belli bir konuma koyduk. Fakat kod yazmadık. Sahnede her zaman aynı yerde durmasını istiyorsanız x ve y konumuna git kodunu yazabilirsiniz