Ana içeriğe atla

LDR (Foto Direnç) Etkinliği

 DR ( FOTO DİRENÇ)  ETKİNLİĞİ

LDR; Light Dependent Resistor yani Işığa Bağımlı Direnç anlamına gelen kelimelerin baş harflerinden oluşan, foto direnç olarak da adlandırılan devre elemanıdır. Dış ortamın fiziksel etkisine bağlı olarak çıktı değerlerini değiştirdiği için bir sensör olarak tanımlanabilir.

Üzerine düşen ışık miktarı arttıkça LDR direnç değeri azalır, ışık miktarı azaldıkça artar. LDR, her ışık koşulunda farklı direnç değerine sahip olduğu için bir analog sensördür. Bu nedenle Arduino kartı üzerindeki A0-A5 aralığındaki analog girişlerden birine takılması uygundur. LDR sensörün devre sembolü aşağıdaki şekildedir.


LDR bir direnç olduğu için bacakları arasında anot-katot ayrımı yoktur. LDR’ nin bir bacağı Arduino’ dan gelen 5V hattına bağlanmış, diğer bacağı hem Arduino kartının A3 numaralı analog I/O pinine, hem de 10K direnç ile GND hattına bağlanmıştır. LDR direnci ortamdaki ışık miktarına göre değişecek, A3 pininin giriş gerilimi de LDR direncine göre değişecektir. Böylece A3 pininde okunan gerilim miktarı; ortamdaki ışık miktarı hakkında bilgi verecektir.

Oluşturan devrede amaç; ortamdaki ışık miktarı eşik değerinin altına düştüğünde ledin yanması, eşik değerinin üzerine çıktığında ledin kapanmasıdır. Bunun için 7 numaralı dijital I/O pinine bir adet led bağlanmıştır.

KODLAR


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Arduino ile Robotik

 Etkinliklerimiz   Festival afişi indirmek için tıklayınız. Etkinlikler Etkinlik Adı 1. etkinlik Arduino nedir?  Temel Elektronik Basit elektrik devresi ve Breadboard  2. etkinlik Led yakma etkinliği 3. Etkinlik Buzzer ve Led etkinliği(Polis Çakarı ) 4.etkinlik Buton ile Led etkinliği 5. etkinlik RGB Led yakma 6. etkinlik Potansiyometre etkinliği 7. etkinlik LDR (Foto direnç) etkinliği 8. etkinlik Servo motor etkinliği 9. etkinlik Mesafe Sensörü ile led yakma Park Sensörü yapma 10.etkinlik Joystick  tanıtım etkinliği Joystick ile 4 led yakma 11. etkinlik LCD Ekran etkinliği 1 12. etki

Scratch Etkinlikleri

  Etkinlik  Etkinlik Adı 1.etkinlik Scratch tanıtım,kurulum 2.etkinlik Kediyi hareket ettirme 3.etkinlik Kukla yada Dekor çizme Dans eden çocuk ile kostüm değiştirme Coşkuyla atan kalp ile kuklanın boyutunu değiştirme 4.etkinlik Karakter Konuşturma 5.etkinlik Yönleri tanıtma, Klavye ile hareket ettirme 6.etkinlik Sahne Koordinat sistemi Elma sahnede 3 farklı konumda gidip gelsin Elma yukarıdan aşağıya düşsün 7.etkinlik Elma toplama oyunu 8. etkinlik Algılama bloğunu kullanma(Labirent Oyunu) 9.etkinlik Balık yeme oyunu ile kostüm değiştirme ,gizlen, göster komutları 10 etkinlik Habersal kodu ile oyun başlatma    ve  Dekor değiştirme

Labirent Oyunu

Labirent Oyunu Bu etkinlikte kuklayı klavye tuşları il yönlendireceğiz. Dekora çizeceğimiz labirent duvarlarına değmeden geçmeye çalışacağız. Kuklamız Labirent duvarına değerse oyunu Oyunu kaybedeceğiz. Eğer değmeden çıkış kulasına ulaşırsa oyunu  kazanacağız. Aşağıda oyunumuzun görseli görünüyor.  Yukarıda basketbol kuklasına yazılan kodlar görülmektedir. Yeşil renkteki labirentimizi dekor olarak çizdik. Çıkış kuklamıza belli bir konuma koyduk. Fakat kod yazmadık. Sahnede her zaman aynı yerde durmasını istiyorsanız x ve y konumuna git kodunu yazabilirsiniz